Laatse blogpost!

8 april 2015 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Dag iedereen,

HET IS GEBEURD.. Mijn laptop scherm heeft het volledig laten afweten..
Daardoor kan ik ook helemaal niks meer zien en dus ook mijn laptop niet meer gebruiken om foto's up te loaden of blogberichten te plaatsen.
Ik hoop echt dat de computerwinkel thuis toch zeker mijn foto's nog kan redden die op mijn laptop staan. Dan kan ik ze thuis toch nog uploaden.. Zo kunnen jullie toch zeker nog de reacties zien van de overhandiging van de cadeaus in de crèche!

Ondertussen is onze stage al afgelopen en hebben we al kunnen genieten van een weekje vakantie! Dat weekje bestond voornamelijk uit luilekkeren en genieten van Plett.

We zijn op Pasen ook naar de kerk geweest samen met Mr. Leigh.
Het was een communitykerk dus niet echt een kerk met een gospelkoor zoals in de townships, maar wat een verschil met België!
Er was een liveband aanwezig, een groot scherm met de lyrics van de liedjes en de liedjes zou je zo (misschien best met aangepaste tekst) in de hitparade kunnen terugvinden! Het was echt een belevenis! Alle mensen stonden mee te zingen, te springen, de handen in de lucht en 'praise the lord!' te roepen.
Ik ben blij dat we ook dit eens hebben mogen meemaken!

Ondertussen is de zoektocht naar al mijn souvenirs ook bijna afgerond (nog 2 te gaan..) en heb ik mijn bagage al volledig gepakt! Ik was zodanig bang dat ik al die kleren er nooit meer zou inkrijgen dat ik vroeg genoeg ben begonnen.

Vanavond gaan we nog eens met z'n allen naar Emily Moon gaan eten (dat chiquere restaurant) en morgenavond organiseren we hier een braai voor ons afscheid waar iedereen welkom is. Zo komen onze vrienden van Born in Africa (Juliet, Wiebke en Rien), Jop (een Nederlander die we hier ontmoet hebben in de gym), Jared, Michael, Zoë, Deborah en Robin. Het zal een gezellige laatste avond worden..

Vrijdag nemen we om 12u 'smiddags onze bus richting Mosselbay, waar we rond 15u al toekomen en dan start ons laatste uitbolweekje.

Vanaf morgen is het echt nog maar 1 week te gaan in Zuid-Afrika.. Het is echt heel moeilijk om te beseffen dat ik dit alles hier rond mij niet meer zal zien.
Geen groene bomen en grassen rond mij, geen Tilly die lekker eten klaarmaakt (maar mama haar eten zal dubbel zo lekker smaken!), geen prachtige stranden en zee, geen huis vol vrijwilligers, geen Zuid-Afrika meer ..
Maar ik kan ook gerust zeggen dat ik écht uitkijk om terug thuis te komen en iedereen terug te zien. Ik kan terugkijken op de mooiste 3 maanden uit mijn leven en ben hier zo enorm dankbaar voor!
Ik weet op z'n minst dat ik hier een tweede thuis heb gevonden en dat ik nog terugkom, dat is ook zeker, ik weet alleen nog niet wanneer..

Dus vanaf vrijdag reizen Louise en ik nog een weekje rond langs de Garden Route en volgende week vrijdag mogen jullie mij allemaal terug verwachten in België!

Tot héél héél héél snel, Drukkies en Soene,

Caro

1. Kaatje:
    17 april 2015
    17/04/2015
    En we zingen en we springen en we zijn zo blij want Caro komt vandaag dichterbij! En we zingen en we springen en we zijn zo blij ;) xxx