Chique gaan eten, ziek zijn in Plett, laatste avond Norman, Plannen met Buyiswa, ...

18 maart 2015 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Hallo hallo iedereen!

Hier nog een berichtje van mij.. Ik schrijf het nu pas omdat vorige week een erg korte week was, net zoals deze week. Waarom lezen jullie verder!

Op maandagavond zijn we met z'n allen (Zoe, Will, Louise, Norman en ik) gaan eten in Emily Moon. Een heel erg chique restaurant, waar we bij ons al eens diep in onzen protemonnee zouden moeten kijken, maar hier hadden we een voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, wijn en een cocktail op hoog niveau voor maar €22 !
Het was zo lekker en een heel gezellige avond onder vrienden!

Helaas was de volgende dag minder.. Ik voelde me echt slecht! (Niet van het eten, er gaat hier een griepje rond..) Het was raar om mij zo slecht te voelen en twee dagen in bed te liggen zonder de zorgen van mijn mamaatje! Op zo'n momenten heb ik toch altijd graag de goede zorgen van mijn mama dichtbij, want zij kent mij als de beste! Gelukkig was het na twee dagen niks eten en in bed liggen al over!

Vrijdagavond was het de laatste avond van Norman hier bij ons.. We maakten er de beste avond ooit van! We gingen samen eten met iedereen, ook met Jared, daarna cocktails drinken in The Table om daarna een nacht te dansen en te shaken! We hebben zoveel plezier gehad! De volgende ochtend namen we dan afscheid..
Het is echt raar zonder hem. Ik vind het heel vreemd hoe je met sommige mensen zo'n goede klik hebt, ook al ken je ze nog maar 4 weken. Norman was één van zo'n mensen waarmee ik mij echt heel goed kon amuseren, ik zie hem dan ook als een echte vriend, dus het is echt wel vreemd dat hij hier nu niet meer is, het is ook veel stiller ;)!
Dat is echt één van de mooiste dingen aan reizen: je leert zoveel geweldige mensen kennen, van over de hele wereld!

Deze maandag gingen we opnieuw naar de crèche van Buyiswa. We hebben een lijstje opgemaakt met verschillende materialen voor in de crèche die ze nog kan gebruiken. Deborah, Louise en ik gaan maandag naar Knysna gaan kijken naar de winkels wat we kunnen vinden om haar hier in te steunen. Ik toon zeker ook foto's van de resultaten! Ze apprecieert dit enorm en is heel blij dat we haar willen helpen bij het bereiken van haar droom.
Hierbij nogmaals een grote danku aan iedereen die steunkaarten heeft gekocht, mede dankzij jullie kunnen wij dit steunen!
Ze vertelde ons ook dat het haar droom is om ooit een groot center op te starten zoals Die Sterreweg en wij geloven ook echt in haar! Het is een madam met het hart op de juiste plaats! Ze is ook de enige Inclusieve crèche in Kwanokuthula (deze township). Er is ook een ontwerp gemaakt voor het logo van de crèche dat later op de buitenmuur zal worden geschilderd, heel mooi! (Ik zet het later bij de foto's).

Ondertussen zijn er hier nog twee nieuwe mensen toegekomen. Sioned, een jongedame van Wales en Brandon, een jongen uit Virginia, USA. Zaterdag komt er nog een meisje toe, Yasmin.

Ik vertelde dus dat deze week ook een korte week was, vandaag was zelfs onze laatste werkdag.. en dat omdat we morgen vertrekken voor een lang weekend naar: KAAPSTAD! JOEPIE!
Met de 6 meisjes (Louise, Zoe, Deborah, Juliet, Wiebke en ikzelf) hebben we een grote auto gehuurd en vertrekken we morgenochtend om 5uur richting Kaapstad. (Ik moet gelukkig niet rijden ;) )
Na een uur of 6-8 zullen we in Kaapstad arriveren.
Louise, Deb, Zoe en ik verblijven bij familie van Deborah en Juliet en Wiepke verblijven bij vrienden van Wiebke.
Dingen die zeker op de planning staan zijn: Table Mountain, Lionshead, Woodstockmarket, Waterfront en nog veel meer! We kijken er echt al naar uit!!
Achteraf krijgen jullie zeker een mooi verslagje..

Ik ga jullie nu laten om dan bijna in mijn bedje te kruipen om morgenochtend vroeg op te staan.. Binnen een maandje ben ik terug thuis.. ik ga dus volop GENIETEN!

Tot snel iedereen, draag goed zorg voor elkaar en ik zie jullie allemaal heel graag he! DIKKE ZOEN !

1. Carine versluys:
    18 maart 2015
    Hey Caro,ben blij dat je vlug hersteld bent. Ja,ik begrijp dat je al vlug fijne vrirnden ontmoet,en dan komt dat afscheid...zal nog moeilijker zijn zls jezelf terug moet....maar wij zullen blij zijn...☺.amuseer,geniet en hopelijk vind je fijne dingen voor jullie mensen daar.xxxx
  2. Carine versluys:
    18 maart 2015
  3. Carmen:
    19 maart 2015
    Hey Caro!

Ik zat een beetje achter met al je verhalen door de verhuis, maar ondertussen ben ik helemaal mee! Het eerste woord dat in me opkomt is wauw! Amaai echt super wat je daar allemaal meemaakt. En ik ben er zeker van dat jullie verblijf een enorm verschil maakt in de dagen van die kindjes! Ik word er soms zelfs emotionele van, echt pakkende verhalen heb je daar al meegemaakt!
    Ik zou zeggen geniet er nog van en maak vooral veel plezier! Ik vind het echt super wat je daar allemaal doet voor hen en zij sowieso ook daar ben ik van overtuigd! Ze zullen je sowieso missen daar!

Vele groetjes Carmen
  4. TRia:
    19 maart 2015
    Alle gradaties v alle mogelijke emoties zijn intussen al je deel geweest, hé Caro. That's life natuurlijk en 'leven' doe je ginder wel. ;-)
    Afscheid nemen v alles wat 'Plettenberg Bay' ondertussen voor jou is gaan betekenen, zal des te zwaarder zijn, maar gelukkig kan niemand jou ooit de schitterende herinneringen afnemen.
    Nu nog een HELE maand om volop te genieten en zo te lezen wordt het nog een heel drukke maand.
    Het is fantastisch wat je er doet, wat je er beleeft.
    Hop naar je verhaal over Kaapstad, je foto's, enz.
    Veel groetjes
    tRx & nDx